sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Ei mittään

Pari päivää on näyttänyt siltä, että voisi alkaa tapahtua, mutta sitten ei kuitenkaan. Tilanne on vähän sama kuin yhdessä laulussa
”Perjantai ei mittään, lauantai ei mittään.”
Merkit ovat entisiä: Tissit täyttyvät täyttymistään, lihakset löystyvät löystymistään, maha roikkuu roikkumistaan. Askel on alkanut painaa ja jalatkin ovat turvonneet. Perjantaina jalkahoitajasetä kävi ottamassa kengät pois, eli paljain varpain liikkuminenkin tietysti vaikuttaa siihen. Olen kyllä edelleen vienyt nuorempaa tätiä hieman kävelylle. Tekee hyvää vähän verrytellä jalkoja, niin turvotuskin lähtee liikkeelle. Lisäksi ruoho on alkanut lopulta hiukan kasvaa, ja olen aina kävelylenkin päätteeksi saanut viedä tädin ulos syömään. Parasta!
Tädit ovat aika hermostuneita. Odottelu on kuulemma raskasta. Höh. Olisivat minun nahoissani, niin tietäisivät mikä on raskasta! Täysihoitolan emäntä käy kurkkimassa tissejäni ja peräpäätä monta kertaa päivässä ja ilmoittaa tädeille heti, jos näyttää että aika on kypsä. Joka kerta kun tulee puhelu tai tekstiviesti, tädit pomppaavat noin metrin ilmaan. Varsinkin nuorempi täti on toivonut kovasti varsan syntyvän viikonloppuna, etteivät hänen työnsä haittaisi tärkeää perhetapahtumaa. Hänellä on yökassi valmiina, jos tarvitsee jäädä yöksi täysihoitolaan päivystämään.
Seesteinen odottaja
Tädeille päivän ainoa ei-hermostuttava hetki on se, kun he ovat minun luonani ja näkevät, että minä itse olen ihan seesteinen ja ruoka maittaa minulle edelleen tavalliseen tapaan. Yksi merkki lähestyvästä varsomisesta on nimittäin ruokahalun väheneminen. Voikohan se koskea myös minua? En ole ikinä ruokahaluton, paitsi silloin kun leikin Romeota ja Juliaa unelmaorini kanssa.
Ei mittään -laulu jatkuu: ”Sunnuntai ei sitäkään mittään.” Saa nähdä, pitääkö sekin paikkansa vai laitanko vielä töpinäksi.

3 kommenttia:

  1. Nyt muakin alkoi jo jänskättää, että millainen vavva sieltä oikein sitten tupsahtaa!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätejä jänskättää jo niin, että ruokahalu taitaa mennä ennen heiltä kuin Sävyltä ;) Ja tervetuloa katsomaan varsaa!

      Poista
    2. Joo, mielellämme tullaan kun varsa vaan viitsii sieltä massusta tulla!:)

      Poista